środa, 19 marca 2014

Nie tylko banany możesz jeść na luzie + przepis na Kociołek Wieprzowy z warzywami



Niedawno (7 marca) pisałam o tych ulubionych owocach wszystkich smakoszy :-) … ale tak naprawdę był to post o grupie produktów DoWOLI, do której należą m.in. banany. Ta grupa w Metodzie Równowagi jest bardzo ważna –  głównie właśnie ona zapewnia nam brak uczucia głodu i przede wszystkim dzięki niej nie mamy poczucia ograniczania i restrykcji. Pula pokarmów, którymi możemy bezkarnie się objadać*. Ale, jak pamiętasz, należą do niej nie tylko banany :-)


Dzisiaj przepis na solidne danie obiadowe złożone wyłącznie z produktów DoWOLI.


KOCIOŁEK WIEPRZOWY Z WARZYWAMI


Składniki dla 4 osób:
ok. 400 g chudej wieprzowiny
2 cukinie, 2 papryki
kawałek dyni (ok. 200 g)
kartonik przecieru pomidorowego (500 g)
1 czerwona cebula
Suszony tarty czosnek, tarta papryka, sól, pieprz, olej



Przygotowanie:


Dużą patelnię posmaruj małą ilością oleju za pomocą pędzelka lub użyj oleju w sprayu. Wieprzowinę umyj i pokrój na średniej wielkości równe kawałeczki. Cebulę obierz i drobno pokrój. Rozgrzej patelnię i obsmaż szybko z wszystkich stron kawałki wieprzowiny razem z cebulą, odrobiną czosnku  i tartej papryki. Paprykę i dynię obierz i usuń pestki. Umyj cukinię. Pokrój warzywa na kostki średniej wielkości. Wrzuć na patelnię, zamieszaj, dodaj przecier pomidorowy i pół szklanki wody. Zagotuj, dopraw do smaku i gotuj pod przykryciem na wolnym ogniu przez około 1 godz. Dopraw ponownie i podaj jako danie główne, najlepiej bez żadnych dodatków.


A teraz ‘wariacje na temat’: możesz dodać  też inne ulubione przyprawy – zioła, curry, dużo pieprzu, sos sojowy, chili. Możesz dodać wszystkie dowolne warzywa. A nazwa ‘kociołek wieprzowy’ także nie powinna Cię ograniczać – zamiast wieprzowiny może być każde inne mięso, ryba,  a także wysoko białkowe produkty wegetariańskie – tofu, cieciorka, soczewica, fasola, soja. Mocno zachęcam do tych ostatnich produktów. Są pyszne, zdrowe, mają MNÓSTWO białka, a do tego jeszcze dużo błonnika, którego w mięsie raczej nie uświadczymy. Czyli ich wartość ‘odchudzająca’ jest szalenie wysoka. Poza tym stanowią wspaniałą odmianę i urozmaicenie w jadłospisie bazującym głównie na białkach zwierzęcych. Tofu z reguły kupujemy gotowe, są w sklepach różne odmiany – naturalne, wędzone, z ziołami itp. – rośliny strączkowe możemy ugotować (niektóre po wcześniejszym namoczeniu) albo skorzystać z gotowca w słoikach czy w puszkach. 


Liczba wariacji niemal nieograniczona, okazja do kreatywności własnej i innych członków rodziny. Można im zrobić konkurs ‘Jakie jeszcze produkty można dodać do kociołka, aby pozostał on DoWOLI?’.


Smacznego!



*Grupa DoWOLI jest ‘bezkarna’ w odchudzaniu Metodą Równowagi Metabolicznej dlatego,  że jej ‘zachowanie’ w przemianie metabolicznej nie pozwala na szybki wzrost poziomu cukru i insuliny we krwi, nie zaburza równowagi i nie wpadamy w glukozowy dół. Dodatkowo produkty z tej grupy naprawdę nas bardzo odżywiają. Dzięki temu rzadziej (albo nigdy) miewamy niepohamowaną ochotę na słodkie i inne niezdrowe produkty i dzięki temu tak naprawdę … przestajemy się objadać :-) Chwila refleksji, i kiedy już wiesz, że możesz ile chcesz, masz komfort, żeby zadać sobie pytanie, czy ja naprawdę chcę aż tak dużo? Przecież połowa tego mi wystarcza… I w ten sposób jemy zdrowiej i mniej, zupełnie bez poczucia bycia na diecie. :-)

P.S.

Szczegóły Metody Równowagi Metabolicznej znajdziesz na www.klubrownowagi.pl lub w podręczniku Metody

2 komentarze:

  1. Uwielbiam ten przepis :):) i wszelkiego rodzaju jednogatunkowe dania - szybko, zdrowo, tanio!

    OdpowiedzUsuń
  2. Czyli wieprzowy kociołek wegetariański - bardzo dobry pomysł :-)
    Zuza

    OdpowiedzUsuń