wtorek, 25 lutego 2014

Dlaczego Hindusi prawie nie chorują na raka + Przepis na GULASZ CURRY


Kiedy zaczęłam prowadzić Grupy Motywacyjne, jedną z rzeczy, która najbardziej mnie zaskoczyła, była ilość osób, które wyglądały zupełnie zwyczajnie, ale miały za sobą bardzo ciężkie przejścia z nowotworem. Niesamowite było też to, że osoby te były wyleczone i zdrowe:-) Czasem myślę, ile osób, które mijam na ulicy, też miało takie przejścia? A nikt by powiedział. Wiele z tych osób jako skutek uboczny kuracji przeciwnowotworowej, niestety utyła. Dlatego nigdy nie osądzajmy osób otyłych. Jak łatwo powiedzieć, że to efekt lenistwa. A to mogą być głęboko zranione emocje, albo właśnie nowotwór.

Ale może teraz bardziej optymistycznie :-) Odkrycie ostatnich lat!!! - tym, co jemy, wpływamy na ryzyko zachorowania na raka. Nie jest to już choroba całkiem poza naszą kontrolą. Jedną z najsilniejszych przypraw przeciwdziałających rakowi, jest kurkuma spożywana w połączeniu z pieprzem, czyli główny składnik popularnego curry. Przeprowadzono bardzo skomplikowane badania na mieszkańcach Indii, którzy, jak wiemy, jedzą curry na potęgę, i okazało się, że właśnie dzięki kurkumie połączonej z pieprzem, chorują oni na raka nawet kilkaset razy (!!!) mniej niż osoby stroniące od curry.

Zatem ogłaszam wyzwanie - curry na każdym polskim stole co najmniej raz w tygodniu :-)


A teraz przepis na GULASZ CURRY


Składniki:
800 g piersi indyka
150 g kaszy pęczak
1 cebula, 3 marchewki, pół dużej cukinii, pół dużej papryki
2 ząbki czosnku, garść pestek słonecznika
Miseczka szpinaku (ok. 1/4 dużej torebki)
Pół cytryny, łyżeczka oleju, sól (najlepiej potasowa), pieprz duuuuuuuuuużo curry, tabasco, sos sojowy

Jest to ilość na 4 obiady dla osób pragnących trochę zrzucić. Dla większego głodomora można ugotować trochę więcej kaszy :-)

Przygotowanie:
Kaszę opłucz, zalej podwójną ilością wody, dodaj łyżeczkę soli i gotuj bez przykrycia, kiedy już prawie nie będzie wody, wyłącz gaz, przykryj garnek pokrywką i zostaw na około 10-15, żeby kasza doszła.
W miedzy czasie w dużym garnku rozgrzej olej, rozprowadź pędzelkiem, dodaj pokrojoną cebulę i czosnek a po chwili mięso pokrojone w kostkę. Dolej pół filiżanki wody. Przykryj i duś na wolnym ogniu 10-15 minut. Dodaj pokrojoną marchew i ponownie przykryj na 5 minut. Dodaj pokrojoną paprykę i cukinię, dopraw przyprawami i wciśnij cytrynę (możesz zrezygnować z cytryny i tabasco – potrawa będzie wówczas łagodniejsza). Dodaj szpinak i ponownie przykryj. Po kolejnych 5 minutach potrawa jest gotowa. Kasza w tym czasie również powinna już dojść.

Ocena według Metody Równowagi Metabolicznej:
Warzywa i mięso - DoWOLI. Mięso gwarantuje solidną porcję ZdrowegoBIAŁKA.
Olej, słonecznik i kasza - w wersji dla 4 osób - to dla 1 osoby łącznie 1 porcja ZdrowegoEXTRA.

P.S.
Szczegóły Metody Równowagi Metabolicznej znajdziesz na www.klubrownowagi.pl lub w podręczniku Metody



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz